LOGOWANIE

KWALIFIKACJA EE9 - STYCZE艃 2021 - ROZWI膭ZANIE ZADANIA NR 1

KOD ARKUSZA: EE.09-01-21.01-SG


POBIERZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA

ZOBACZ ARKUSZ PRAKTYCZNY


Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:


SKR脫CONA TRE艢膯 ROZWI膭ZANIA:

Rezultat 1: Operacje na bazie danych
Uwaga: W przypadku oceny zrzut贸w nale偶y uzna膰 za prawid艂owe je偶eli widocznyjest ca艂y obszar ekranu, a zapytanie ma charakter uniwersalny dla ka偶dego zestawu danych. Nie nale偶y ocenia膰 wykadrowanych zrzut贸w ekranu
R.1.1 Wykonano import tabel do bazy danych egzamin, czynno艣膰 udokumentowano plikiem o nazwie import w formacie PNG
R.1.2 Zapisano plik tekstowy o nazwie kwerendy zawieraj膮cy co najmniej jedno zapytanie SQL, wynikaj膮ce z tre艣ci zadania
R.1.3 Utworzono zapytanie 1 wybieraj膮ce jedynie pola zespol1, zespol2, wynik, data_rozgrywki z tabeli rozgrywka dla pola zespoli r贸wnego 鈥濫VG". W pliku z kwerendami lub na zrzucie istnieje zapis np.:
SELECT zespoli, zespol2, wynik, data rozgrywki FROM rozgrywka WHERE zespoli = "evg"; oraz
wynik dzia艂ania zapytania udokumentowano zrzutem, na kt贸rym widocznych jest dok艂adnie 5 rekord贸w, jedynie pola zespoli, zespol2, wynik, data_rozgrywki; w polu zespoli widnieje tylko "EVG"
R.1.4 Utworzono zapytanie 2 wybieraj膮ce jedynie pola imie i nazwisko z tabeli zawodnik dla zawodnik贸w, kt贸rym przypisano id pozycji r贸wne 3. W pliku z kwerendami lub na zrzucie istnieje zapis np.:
SELECT imie, nazwisko FROM zawodnik WHERE pozycja id = 3; oraz
wynik dzia艂ania zapytania udokumentowano zrzutem, na kt贸rym widoczne s膮 jedynie dane: Grzegorz Krychowiak i Kamil Grosicki
R.1.5 Utworzono zapytanie 3 wybieraj膮ce jedynie pola id zawodnika, nazwisko z tabeli zawodnik oraz nazw臋 pozycji z tabeli pozycja dla zawodnik贸w, kt贸rych id jest r贸wne 1, 2 lub 3. W pliku z kwerendami lub na zrzucie istnieje zapis np.
SELECT zawodnik.id, nazwisko, pozycja.nazwa FROM zawodnik JOIN pozycja ON zawodnik.pozycja id = pozycja.id WHERE zawodnik.id < 4; (mo偶liwe inne zapisy warunku, INNER JOIN lub bez JOIN - por贸wnanie kluczy w warunku) oraz wynik dzia艂ania zapytania udokumentowano zrzutem, na kt贸rym widoczne s膮 jedynie trzy rekordy: 1 Szczesny bramkarz, 2 Pietrzak obronca, 3 Bednarek obronca
R.1.6 Utworzono zapytanie 4 usuwaj膮ce tabel臋 liga. W pliku z kwerendami lub na zrzucie istnieje zapis np.: drop table liga; oraz
wynik dzia艂ania zapytania udokumentowano zrzutem wskazuj膮cym na poprawne wykonanie zapytania
R.2
Rezultat 2: Zawarto艣膰 witryny internetowej
Uwaga: W napisach widocznych na stronie dopuszcza si臋 drobne b艂臋dy literowe (nie zmieniaj膮ce sensu tekstu), b艂臋dy wielko艣ci liter i znak贸w diakrytycznych, tekst mo偶e by膰 pisany w cudzys艂owach lub bez
Je艣li witryna nie uruchamia si臋 z powodu b艂臋d贸w PHP - sprawdzi膰 wg kryteri贸w w kodzie 藕r贸d艂owym strony
R.2.1 Plik zadl.png przeskalowano z zachowaniem proporcji do szeroko艣ci 150 px, odpowiadaj膮ca temu wysoko艣膰 wynosi 165 px (± 5 px); przezroczysto艣膰 zosta艂a zachowana
R.2.2 Witryn臋 internetow膮 zapisano w pliku PHP o nazwie futbol oraz zastosowano w艂a艣ciwy standard kodowania polskich znak贸w
R.2.3 Nadano tytu艂 strony: "Rozgrywki futbolowe"
R.2.4 Wygl膮d strony zdefiniowano dziel膮c j膮 na bloki: baner, blok mecze zawieraj膮cy przynajmniej jeden blok z informacj膮 o rozgrywkach (w skrypcie lub HTML), blok g艂贸wny, lewy i prawy. Zastosowano znaczniki sekcji
R.2.5 W bloku banera zapisano nag艂贸wek h2: "艢wiatowe rozgrywki pi艂karskie", w bloku g艂贸wnym nag艂贸wek h2: "Reprezentacja Polski" oraz zapisano przynajmniej jeden paragraf w dowolnym bloku
R.2.6 W bloku banera umieszczono obraz obraz1.jpg oraz w bloku prawym umieszczono obraz zadl.png. Przynajmniej jeden z obraz贸w ma tekst alternatywny: "boisko" (dla obraz1.jpg) lub "pi艂karz" (dla zadl.png), gdy obraz nie istnieje powinien wy艣wietli膰 si臋 tekst alternatywny
R.2.7 W bloku lewym umieszczono formularz, zastosowano znacznik <form> oraz jego zamkni臋cie
R.2.8 W formularzu umieszczono pole edycyjne oraz przycisk "Sprawd藕"
R.2.9 W bloku lewym umieszczono list臋 punktowan膮, zapisano znaczniki <ul>, <li> oraz ich zamkni臋cia (generowan膮 skryptem lub HTML)
R.3
Rezultat 3: Dzia艂anie witryny internetowej
Uwaga: Je艣li witryna nie uruchamia si臋 z powodu b艂臋d贸w PHP - uruchomi膰 plik lokalnie z dysku lub sprawdzi膰 wg kryteri贸w w kodzie 藕r贸d艂owym strony
R.3.1 Wygl膮d uk艂adu blok贸w po uruchomieniu strony w przegl膮darce jest w pe艂ni zgodny z obrazem 2 w arkuszu egzaminacyjnym (nie nale偶y bra膰 pod uwag臋 blok贸w zawieraj膮cych informacje o rozgrywkach)
R.3.2 Przycisk wysy艂a dane z formularza oraz pole do wprowadzania danych jest typu liczbowego
R.3.3 Formularz wysy艂a dane metod膮 POST do tego samego pliku (poprawne r贸wnie偶 bez atrybutu action)
R.3.4
........
........

POBIERZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA


Arkusz jest przeznaczony dla zawod贸w:



INNE ROZWI膭ZANIA Z KWALIFIKACJI EE9