LOGOWANIE

KWALIFIKACJA INF4 - CZERWIEC 2022 - ROZWI膭ZANIE ZADANIA NR 1

KOD ARKUSZA: INF.04-01-22.06-SG


POBIERZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA

ZOBACZ ARKUSZ PRAKTYCZNY


Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:


SKR脫CONA TRE艢膯 ROZWI膭ZANIA:

Rezultat 1: Implementacja, kompilacja, uruchomienie programu
Uwaga: kryteria nale偶y odnie艣膰 do aplikacji konsolowej, je偶eli ta nie istnieje, zastosowa膰 1.1 + 1.6 do aplikacji mobilnej
Wystarczy, 偶e sprawdzan膮 cech臋 zastosowano dla wi臋kszo艣ci przypadk贸w w kodzie
R.1.1 Kod 藕r贸d艂owy zapisano w spos贸b czytelny: instrukcje w osobnych liniach, stosowane spacje pomi臋dzy operatorami, konsekwentnie stosowana wybrana konwencja dla nawias贸w klamrowych instrukcji blokowej
R.1.2 Kod zapisano z wci臋ciami dla zag艂臋bie艅 blok贸w
R.1.3 U偶yto znacz膮ce nazewnictwo funkcji
R.1.4 U偶yto znacz膮ce nazewnictwo zmiennych (przynajmniej jedna). Wyj膮tkami od regu艂y s膮 zmienne bufor, tmp, iteratory p臋tli itp. Dopuszcza si臋 x jako nazw臋 szukanej. Kryterium nie jest spe艂nione tylko wtedy, gdy nazwy zmiennych nic nie znacz膮, np. a, fun, foo
R.1.5 Zastosowano typy zmiennych pasuj膮ce do problemu (np. dowolny typ ca艂kowity dla tablicy; typ ca艂kowity dla iteratora p臋tli) oraz typ elementu tablicy jest taki sam jak typ szukanej. W przypadku Python zastosowano jawn膮 konwersj臋 do typu int dla wczytywanej liczby oraz zastosowano funkcj臋 losuj膮c膮 liczby ca艂kowite (randint)
R.1.6 Podj臋to pr贸b臋 skompilowania kodu, co udokumentowano zrzutem ekranowym przedstawiaj膮cym wykonywany program lub jego kompilacj臋
R.1.7 Program nawi膮zuje zrozumia艂膮 komunikacj臋 z u偶ytkownikiem. Wy艣wietla przynajmniej jeden komunikat: Monit o podanie szukanej liczby lub komunikat z odnalezionym indeksem elementu lub jego brakiem.
Je偶eli kod nie uruchamia si臋 z powodu b艂臋d贸w kompilacji - sprawdzi膰 w kodzie aplikacji
R.2
Rezultat 2: Aplikacja konsolowa
Uwaga: Kryteria 2.1 - 2.3, 2.6, 2.7 nale偶y sprawdzi膰 w kodzie programu, sprawdzane elementy musz膮 by膰 zapisane zgodnie ze sk艂adni膮
Gdy aplikacja nie uruchamia si臋, a zdaj膮cy zapisa艂 zrzut ekranu z uruchomienia aplikacji nale偶y sprawdzi膰 pow贸d braku kompilacji. Je艣li wyst臋puj膮 b艂臋dy w plikach 藕r贸d艂owych zdaj膮cego kryteria 2.4, 2.5, 2.8 nie s膮 spe艂nione. Je偶eli b艂臋dy wyst臋puj膮 w innych plikach oceni膰 na podstawie kodu i zrzutu ekranu
R.2.1 Program sk艂ada si臋 z programu g艂贸wnego oraz dw贸ch funkcji: do wype艂niania tablicy i do szukania elementu w tablicy. Zawarto艣膰 przynajmniej jednej funkcji jest zgodna z przeznaczeniem (mo偶e by膰 niedoko艅czona lub zawiera膰 b艂臋dy)
R.2.2 Utworzono funkcj臋 szukaj膮c膮, kt贸ra zwraca warto艣膰 indeksu (typ liczbowy). Typ funkcji jest zgodny z typem zwracanej warto艣ci
R.2.3 Zastosowano algorytm przeszukiwania z wartownikiem: warto艣膰 szukana jest wstawiona do tablicy za ostatnim jej elementem, p臋tla przeszukuj膮ca dzia艂a od pierwszego elementu tablicy do momentu odnalezienia warto艣ci
R.2.4 Tylko gdy wyszukany indeks jest ostatnim w tablicy, wy艣wietlany jest komunikat o nieodnalezieniu elementu
R.2.5 Tylko gdy wyszukany indeks nie jest ostatnim w tablicy wy艣wietlany jest indeks wyszukanego elementu
R.2.6 Tablica jest wype艂niana liczbami losowymi z zakresu od 1 do 100 oraz liczba szukana jest pobierana z klawiatury
R.2.7 Elementy tablicy, oddzielone przecinkami, s膮 wy艣wietlane na ekranie
R.2.8 Program nie powoduje b艂臋d贸w dost臋pu do pami臋ci lub wyj膮tk贸w: podczas wstawiania elementu szukanego tablicy oraz podczas przeszukiwania w p臋tli
R.2.9 Program kompiluje si臋 i uruchamia w konsoli, co udokumentowano zrzutem ekranu
R.3
........
........

POBIERZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA


Arkusz jest przeznaczony dla zawod贸w:



INNE ROZWI膭ZANIA Z KWALIFIKACJI INF4