LOGOWANIE

KWALIFIKACJA INF4 - CZERWIEC 2022 - ROZWI膭ZANIE ZADANIA NR 2

KOD ARKUSZA: INF.04-02-22.06-SG


POBIERZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA

ZOBACZ ARKUSZ PRAKTYCZNY


Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:


SKR脫CONA TRE艢膯 ROZWI膭ZANIA:

Rezultat 1: Implementacja, kompilacja, uruchomienie programu
Uwaga: Wystarczy, 偶e sprawdzan膮 cech臋 zastosowano dla wi臋kszo艣ci przypadk贸w w kodzie. Kryteria nale偶y odnie艣膰 do aplikacji konsolowej, je偶eli ta nie istnieje, zastosowa膰 1.1 h- 1.5 i 1.7 do aplikacji web
R.1.1 Kod 藕r贸d艂owy zapisano w spos贸b czytelny: instrukcje w osobnych liniach, stosowane spacje pomi臋dzy operatorami, konsekwentnie stosowana wybrana konwencja dla nawias贸w klamrowych instrukcji blokowej
R.1.2 Kod zapisano z wci臋ciami dla zag艂臋bie艅 blok贸w
R.1.3 U偶yto znacz膮ce nazewnictwo funkcji / metod
R.1.4 U偶yto znacz膮ce nazewnictwo zmiennych / p贸l. Wyj膮tkami od regu艂y s膮 zmienne bufor, tmp, iteratory p臋tli itp. Kryterium nie jest spe艂nione tylko wtedy, gdy nazwy zmiennych nic nie znacz膮, np. x, a, tab, tablica, foo
R.1.5 Zastosowano typy p贸l pasuj膮ce do problemu. W przypadku Python zastosowano jawn膮 konwersj臋 do typu int dla wczytywanych liczb
R.1.6 Program podejmuje komunikacj臋 z u偶ytkownikiem, np. monit o wprowadzenie danych jest znacz膮cy (w przypadku aplikacji web podpisy kontrolek, komunikaty w konsoli)
R.1.7 Podj臋to pr贸b臋 skompilowania kodu, co udokumentowano obrazem przedstawiaj膮cym wykonywany program lub jego kompilacj臋
R.2
Rezultat 2: Aplikacja konsolowa
Uwaga: kryteria 2.1 2.8 nale偶y sprawdzi膰 w kodzie programu, sprawdzane elementy musz膮 by膰 zapisane zgodnie ze sk艂adni膮
Gdy aplikacja nie uruchamia si臋, a zdaj膮cy zapisa艂 zrzuty ekranu z uruchomienia aplikacji nale偶y sprawdzi膰 pow贸d braku kompilacji. Je艣li wyst臋puj膮 b艂臋dy w plikach 藕r贸d艂owych zdaj膮cego kryterium 2.9 nie jest spe艂nione. Je偶eli b艂臋dy wyst臋puj膮 w innych plikach oceni膰 na podstawie kodu i zrzutu ekranu
R.2.1 W programie zdefiniowano klas臋 Osoba
R.2.2 Zdefiniowano pola o zakresie private reprezentuj膮ce: id dowolnego typu liczbowego ca艂kowitego, imi臋 dowolnego typu tekstowego (w Python zgodnie z konwencj膮 zastosowano jeden lub dwa podkre艣lniki w nazwie, np. imie)
R.2.3 Zdefiniowano pole statyczne o zakresie public. Ka偶de powo艂anie obiektu inkrementuje pole (w konstruktorze). W programie g艂贸wnym przed powo艂aniem obiekt贸w odwo艂ano si臋 do pola za pomoc膮 nazwy klasy
R.2.4 Zdefiniowano konstruktor bezparametrowy, w kt贸rym s膮 przypisywane warto艣ci p贸l: 0 dla identyfikatora, "" lub null dla imienia (w Python konstruktor z parametrami, kt贸rych warto艣ci domy艣lne to: 0 i "" lub null)
R.2.5 Zdefiniowano konstruktor z dwoma parametrami typu liczbowego i napisowego, warto艣ci parametr贸w s膮 przypisane do identyfikatora i imienia nowego obiektu
R.2.6 Zdefiniowano konstruktor kopiuj膮cy, kt贸rego argumentem jest obiekt klasy Osoba, w konstruktorze nast臋puje przepisanie warto艣ci p贸l obiektu do nowo utworzonej instancji (w Python metoda kopiuj膮ca z parametrem typu Osoba)
R.2.7 Zdefiniowano metod臋 z argumentem typu napisowego, kt贸ra wypisuje lub zwraca napis w postaci: 鈥濩ze艣膰 <argument>, mam na imi臋 <imie>", gdzie pole <argument> jest przekazane jako parametr wej艣ciowy metody, a <imie> jest warto艣ci膮 pola imie obiektu klasy Osoba
R.2.8 Zapisano warunek w metodzie wypisuj膮cej imi臋 - gdy pole z imieniem osoby jest puste wypisywany jest komunikat 鈥濨rak danych"
R.2.9 Program kompiluje si臋 i uruchamia w konsoli, co udokumentowano zrzutem ekranu
R.3
........
........

POBIERZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA


Arkusz jest przeznaczony dla zawod贸w:



INNE ROZWI膭ZANIA Z KWALIFIKACJI INF4