LOGOWANIE

KWALIFIKACJA INF4 - STYCZE艃 2023 - ROZWI膭ZANIE ZADANIA NR 1

KOD ARKUSZA: INF.04-01-23.01-SG


POBIERZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA

ZOBACZ ARKUSZ PRAKTYCZNY


Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:


SKR脫CONA TRE艢膯 ROZWI膭ZANIA:

Rezultat 1: Implementacja, kompilacja, uruchomienie programu
Uwaga: kryteria nale偶y odnie艣膰 do aplikacji konsolowej, je偶eli ta nie istnieje, R.1.1 + R1.5, R.1.7 zastosowa膰 do aplikacji desktopowej Wystarczy, 偶e sprawdzan膮 cech臋 zastosowano dla wi臋kszo艣ci przypadk贸w w kodzie
R.1.1 Kod 藕r贸d艂owy zapisano w spos贸b czytelny: instrukcje w osobnych liniach, stosowane spacje pomi臋dzy operatorami, konsekwentnie stosowana wybrana konwencja dla nawias贸w klamrowych instrukcji blokowej
R.1.2 Kod zapisano z wci臋ciami dla zag艂臋bie艅 blok贸w
R.1.3 U偶yto znacz膮ce nazewnictwo funkcji
R.1.4 U偶yto nazewnictwo dw贸ch zmiennych algorytmu: a i b. Dla Pozosta艂ych zmiennych (je艣li istniej膮) nazewnictwo jest znacz膮ce. Wyj膮tkami od regu艂y s膮 zmienne bufor, tmp, iteratory p臋tli itp. Kryterium nie jest spe艂nione tylko wtedy, gdy nazwy zmiennych nic nie znacz膮, np. x, tab, tablica
R.1.5 Zastosowano typy p贸l pasuj膮ce do problemu, typ zmiennych a i b jest naturalny - w zale偶no艣ci od j臋zyka programowania kwalifikator unsigned lub typ bez znaku np. uint (je偶eli nie zastosowano typu bez znaku, sprawdzono warunkiem czy obie zmienne s膮 dodatnie) w przypadku Python zastosowano jawn膮 konwersj臋 do odpowiednich typ贸w
R.1.6 Program podejmuje komunikacj臋 z u偶ytkownikiem, np. monit o wprowadzenie danych jest znacz膮cy albo wy艣wietlenie danych opatrzone znacz膮cym komunikatem
R.1.7 Podj臋to pr贸b臋 skompilowania kodu, co udokumentowano obrazem przedstawiaj膮cym uruchomiony program lub jego kompilacj臋
R.2
Rezultat 2: Aplikacja konsolowa
Uwaga: kryteria 2.1 + 2.6 nale偶y sprawdzi膰 w kodzie programu, sprawdzane elementy musz膮 by膰 zapisane zgodnie ze sk艂adni膮 Gdy aplikacja nie uruchamia si臋, a zdaj膮cy zapisa艂 zrzuty ekranu z uruchomienia aplikacji nale偶y sprawdzi膰 pow贸d braku kompilacji. Je艣li wyst臋puj膮 b艂臋dy w plikach 藕r贸d艂owych zdaj膮cego kryterium 2.7 nie jest spe艂nione. Je偶eli b艂臋dy wyst臋puj膮 w innych plikach oceni膰 na podstawie kodu i zrzutu ekranu. Nazwy zmiennych mog膮 by膰 dowolne, zgodne z tre艣ci膮 zadania.
R.2.1 W programie zdefiniowano funkcj臋, kt贸ra pobiera jako argumenty dwie liczby, typem funkcji jest liczba ca艂kowita bez znaku (dopuszcza si臋 w j臋zyku Java ze znakiem, w Python bez typu) oraz zastosowano instrukcj臋 return
R.2.2 Funkcja stosuje p臋tl臋 while lub do while, kt贸ra jest wykonywana tak d艂ugo jak a i b s膮 r贸偶ne
R.2.3 W p臋tli znajduje si臋 por贸wnanie a i b, je偶eli a > b jest wykonywane a = a - b w przeciwnym wypadku b = b - a (warunki mog膮 by膰 odwr贸cone)
R.2.4 Funkcja zwraca warto艣膰 r贸wn膮 a (mo偶liwe te偶 za pomoc膮 innej zmiennej r贸wnej a)
R.2.5 W programie g艂贸wnym nast臋puje wczytanie dw贸ch liczb z klawiatury
R.2.6 W konsoli wy艣wietlona jest obliczona warto艣膰
R.2.7 Program kompiluje si臋 i uruchamia w konsoli, co udokumentowano zrzutem ekranu
R.3
........
........

POBIERZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA


Arkusz jest przeznaczony dla zawod贸w:



INNE ROZWI膭ZANIA Z KWALIFIKACJI INF4