LOGOWANIE

KWALIFIKACJA INF4 - CZERWIEC 2023 - ROZWI膭ZANIE ZADANIA NR 1

KOD ARKUSZA: INF.04-01-23.06-SG


POBIERZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA

ZOBACZ ARKUSZ PRAKTYCZNY


Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:


SKR脫CONA TRE艢膯 ROZWI膭ZANIA:

Rezultat 1: Implementacja, kompilacja, uruchomienie programu
Uwaga: kryteria nale偶y odnie艣膰 do aplikacji konsolowej, je偶eli ta nie istnieje, zastosowa膰 1.1 - 1.6 do aplikacji desktopowej
Wystarczy, 偶e sprawdzan膮 cech臋 zastosowano dla wi臋kszo艣ci przypadk贸w w kodzie Kryteria z R.1 dotycz膮 kodu w艂asnego zdaj膮cego
R.1.1 Kod 藕r贸d艂owy zapisano w spos贸b czytelny: instrukcje w osobnych liniach, stosowane spacje pomi臋dzy operatorami, konsekwentnie stosowana wybrana konwencja dla nawias贸w klamrowych instrukcji blokowej
R.1.2 Kod zapisano z wci臋ciami dla zag艂臋bie艅 blok贸w
R.1.3 Zastosowano znacz膮ce nazewnictwo funkcji
R.1.4 Zastosowano znacz膮ce nazewnictwo zmiennych. Wyj膮tkami od regu艂y s膮 zmienne bufor, tmp, iteratory p臋tli itp. Kryterium nie jest spe艂nione tylko wtedy, gdy nazwy zmiennych nic nie znacz膮, np. x, a, tab, tablica, fun; dopuszcza si臋 aby tablica by艂a nazwana A - zgodnie z pseudokodem
R.1.5 Zastosowano typy zmiennych pasuj膮ce do problemu (np. typ tablicowy jednowymiarowy, typ ca艂kowity dla iteratora p臋tli) w przypadku Python, tam gdzie jest to wymagane zastosowano jawn膮 konwersj臋 do odpowiednich typ贸w
R.1.6 Podj臋to pr贸b臋 uruchomienia kodu, co udokumentowano obrazem przedstawiaj膮cym wykonywany program lub pr贸b臋 jego uruchomienia
R.1.7 Program po uruchomieniu wy艣wietla liczby oddzielone dowolnym separatorem oraz wy艣wietla znacz膮cy komunikat. Je偶eli kod nie uruchamia si臋 z powodu b艂臋d贸w kompilacji -sprawdzi膰 w kodzie aplikacji
R.2
Rezultat 2: Aplikacja konsolowa
Uwaga: R.2.1 - R.2.4 nale偶y sprawdzi膰 w kodzie programu, sprawdzane elementy musz膮 by膰 zapisane zgodnie ze sk艂adni膮.
Gdy aplikacja nie uruchamia si臋, a zdaj膮cy zapisa艂 zrzut ekranu z uruchomienia aplikacji nale偶y sprawdzi膰 pow贸d braku kompilacji. Je艣li wyst臋puj膮 b艂臋dy w plikach 藕r贸d艂owych zdaj膮cego kryterium 2.5 nie jest spe艂nione. Je偶eli b艂臋dy wyst臋puj膮 w innych plikach oceni膰 na podstawie kodu i zrzutu ekranu
R.2.1 Program sk艂ada si臋 z programu g艂贸wnego oraz funkcji lub metody. Zawarto艣膰 funkcji jest zgodna z jej przeznaczeniem. Dopuszcza si臋 niedoko艅czon膮 funkcj臋, ale wskazuj膮c膮 na wype艂nienie tablicy
R.2.2 Utworzono funkcj臋 lub metod臋 z argumentem: zmienna typu tablicowego oraz funkcja nie zwraca warto艣ci (np. typ void)
R.2.3 Zastosowano algorytm sita Eratostenesa. P臋tla zewn臋trzna dzia艂a na indeksach od 2 do 10 R.2.4 Zapisano p臋tl臋 wewn臋trzn膮, kt贸ra przypisuje warto艣ci false dla indeks贸w b臋d膮cych wielokrotno艣ci膮 zmiennej steruj膮cej p臋tl膮 zewn臋trzn膮
R.2.5 Program uruchamia si臋 w konsoli, co udokumentowano zrzutem ekranu oraz wypisuje tylko liczby pierwsze: 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, 37, 41, 43, 47, 53, 59, 61, 67, 71, 73, 79, 83, 89, 97 R.3
........
........

POBIERZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA


Arkusz jest przeznaczony dla zawod贸w:



INNE ROZWI膭ZANIA Z KWALIFIKACJI INF4