LOGOWANIE

KWALIFIKACJA INF4 - CZERWIEC 2023 - ROZWI膭ZANIE ZADANIA NR 2

KOD ARKUSZA: INF.04-02-23.06-SG


POBIERZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA

ZOBACZ ARKUSZ PRAKTYCZNY


Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:


SKR脫CONA TRE艢膯 ROZWI膭ZANIA:

Rezultat 1: Implementacja, kompilacja, uruchomienie programu
Uwaga: kryteria nale偶y odnie艣膰 do aplikacji konsolowej, je偶eli ta nie istnieje, zastosowa膰 1.1 + 1.6 do aplikacji mobilnej
Wystarczy, 偶e sprawdzan膮 cech臋 zastosowano dla wi臋kszo艣ci przypadk贸w w kodzie Kryteria w R.1 dotycz膮 tylko kodu samodzielnie napisanego
R.1.1 Kod 藕r贸d艂owy zapisano w spos贸b czytelny: instrukcje w osobnych liniach, stosowane spacje pomi臋dzy operatorami, konsekwentnie stosowana wybrana konwencja dla nawias贸w klamrowych instrukcji blokowej
R.1.2 Kod zapisano z wci臋ciami dla zag艂臋bie艅 blok贸w
R.1.3 U偶yto znacz膮ce nazewnictwo funkcji lub metod
R.1.4 U偶yto znacz膮ce nazewnictwo zmiennych. Wyj膮tkami od regu艂y s膮 zmienne bufor, tmp, iteratory p臋tli itp. Kryterium nie jest spe艂nione tylko wtedy, gdy nazwy zmiennych nic nie znacz膮, np. x, a, tab, tablica, fun
R.1.5 Zastosowano typy zmiennych pasuj膮ce do problemu (np. dowolny typ ca艂kowity dla tablicy; typ ca艂kowity dla iteratora p臋tli) w przypadku Python, tam gdzie jest to wymagane zastosowano jawn膮 konwersj臋 do odpowiednich typ贸w
R.1.6 Podj臋to pr贸b臋 uruchomienia kodu, co udokumentowano zrzutem ekranowym przedstawiaj膮cym wykonywany program lub jego kompilacj臋
R.1.7 Program po uruchomieniu wy艣wietla liczby rozdzielone dowolnym separatorem, widoczny jest znacz膮cy komunikat opisuj膮cy co zosta艂o wy艣wietlone. Je偶eli kod nie uruchamia si臋 -sprawdzi膰 w kodzie aplikacji
R.2
Rezultat 2: Aplikacja konsolowa
Uwaga: R.2.1 -f R.2.6 nale偶y sprawdzi膰 w kodzie programu, sprawdzane elementy musz膮 by膰 zapisane zgodnie ze sk艂adni膮.
Gdy aplikacja nie uruchamia si臋, a zdaj膮cy zapisa艂 zrzut ekranu z uruchomienia aplikacji nale偶y sprawdzi膰 pow贸d braku kompilacji. Je艣li wyst臋puj膮 b艂臋dy w plikach 藕r贸d艂owych zdaj膮cego kryterium 2.7 nie jest spe艂nione. Je偶eli b艂臋dy wyst臋puj膮 w innych plikach oceni膰 na podstawie kodu i zrzutu ekranu
R.2.1 Program sk艂ada si臋 z programu g艂贸wnego oraz przynajmniej jednej funkcji lub metody do sortowania. Zawarto艣膰 funkcji jest zgodna z przeznaczeniem. Dopuszcza si臋 aby funkcja by艂a niedoko艅czona, ale zapisy w niej wskazywa艂y na proces sortowania
R.2.2 Utworzono funkcj臋 sortuj膮c膮 kt贸ra jako argument przyjmuje tablic臋 i nie zwraca 偶adnej warto艣ci (np. void)
R.2.3 Zastosowano algorytm sortowania (wystarczy 偶e elementy kodu b臋d膮 na to wskazywa膰)
R.2.4 Na proces sortowania sk艂adaj膮 si臋 dwie p臋tle operuj膮ce na wszystkich wymaganych do prawid艂owego posortowania elementach tablicy. P臋tle s膮 sterowane r贸偶nymi zmiennymi
R.2.5 W p臋tli wewn臋trznej znajduje si臋 por贸wnanie dw贸ch s膮siednich element贸w tablicy gwarantuj膮ce sortowanie b膮belkowe rosn膮ce
R.2.6 Zapisano zamian臋 element贸w miejscami przy pomocy zmiennej buforowej lub w inny spos贸b, kt贸ry nie powoduje utraty danych lub w Python zapis typu a, b = b, a
R.2.7 Program uruchamia si臋 w konsoli, co udokumentowano zrzutem ekranu
R.3
........
........

POBIERZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA


Arkusz jest przeznaczony dla zawod贸w:



INNE ROZWI膭ZANIA Z KWALIFIKACJI INF4