LOGOWANIE

KWALIFIKACJA INF4 - CZERWIEC 2023 - ROZWI膭ZANIE ZADANIA NR 3

KOD ARKUSZA: INF.04-03-23.06-SG


POBIERZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA

ZOBACZ ARKUSZ PRAKTYCZNY


Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:


SKR脫CONA TRE艢膯 ROZWI膭ZANIA:

Rezultat 1: Implementacja, kompilacja, uruchomienie programu
Uwaga: kryteria nale偶y odnie艣膰 do aplikacji konsolowej, je偶eli ta nie istnieje, zastosowa膰 do aplikacji web
Wystarczy, 偶e sprawdzan膮 cech臋 zastosowano dla wi臋kszo艣ci przypadk贸w w kodzie Kryteria w R.1 dotycz膮 tylko kodu samodzielnie napisanego
R.1.1 Kod 藕r贸d艂owy zapisano w spos贸b czytelny: instrukcje w osobnych liniach, stosowane spacje pomi臋dzy operatorami, konsekwentnie stosowana wybrana konwencja dla nawias贸w klamrowych instrukcji blokowej
R.1.2 Kod zapisano z wci臋ciami dla zag艂臋bie艅 blok贸w
R.1.3 U偶yto znacz膮ce nazewnictwo metod
R.1.4 U偶yto znacz膮ce nazewnictwo zmiennych. Wyj膮tkami od regu艂y s膮 zmienne bufor, tmp, iteratory p臋tli itp. Kryterium nie jest spe艂nione tylko wtedy, gdy nazwy zmiennych nic nie znacz膮, np. x, a, tab, fun
R.1.5 Zastosowano typy p贸l pasuj膮ce do problemu (na przyk艂ad nazwa filmu jako typ napisowy, liczba wypo偶ycze艅 jako typ ca艂kowity, obiekt typu klasy; lub inne pasuj膮ce do aplikacji web), w przypadku Python, tam gdzie jest to wymagane zastosowano jawn膮 konwersj臋 do odpowiednich typ贸w
R.1.6 Podj臋to pr贸b臋 uruchomienia programu, co udokumentowano obrazem przedstawiaj膮cym wykonywany program lub jego kompilacj臋
R.2
Rezultat 2: Aplikacja konsolowa
Uwaga: R.2.1 t R.2.5 nale偶y sprawdzi膰 w kodzie programu, sprawdzane elementy musz膮 by膰 zapisane zgodnie ze sk艂adni膮.
Gdy aplikacja nie uruchamia si臋, a zdaj膮cy zapisa艂 zrzut ekranu z uruchomienia aplikacji nale偶y sprawdzi膰 pow贸d braku kompilacji. Je艣li wyst臋puj膮 b艂臋dy w plikach 藕r贸d艂owych zdaj膮cego kryteria 2.6, 2.7 nie s膮 spe艂nione. Je偶eli b艂臋dy wyst臋puj膮 w innych plikach oceni膰 na podstawie kodu i zrzutu ekranu
R.2.1 W programie zdefiniowano klas臋 film (wielko艣膰 liter nie ma znaczenia, dopuszczone jest nazewnictwo angielskie)
R.2.2 Zdefiniowano pola o zakresie protected reprezentuj膮ce: tytu艂 dowolnego typu napisowego przyjmuj膮cy domy艣lnie null lub 0 lub "" i liczb臋 wypo偶ycze艅 dowolnego typu ca艂kowitego o domy艣lnej warto艣ci 0 (przypisanie lub konstruktorem) (w Python zgodnie z konwencj膮 zastosowano do nazwy jeden podkre艣lnik)
R.2.3 Zdefiniowano metod臋 ustawiaj膮c膮 tytu艂. Metoda jako argument przyjmuje dowolny typ napisowy. Operacja przypisania argumentu do zmiennej nast臋puje prawid艂owo dla danego typu. Metoda zmienia warto艣膰 pola
R.2.4 Zdefiniowano przynajmniej jedn膮 metod臋 pobieraj膮c膮: dla tytu艂u lub liczby wypo偶ycze艅, metoda zwraca odpowiednie pole, jest typu zgodnego z polem, jest bezargumentowa.
R.2.5 Zdefiniowano metod臋 inkrementuj膮c膮 liczb臋 wypo偶ycze艅; metoda jest bezargumentowa i nie zwraca 偶adnej warto艣ci
R.2.6 Program uruchamia si臋 w konsoli, co udokumentowano zrzutem ekranu
R.2.7 W programie/metodzie g艂贸wnej przetestowano dzia艂anie klasy. Zainicjowano obiekt, wykonano ustawienie nazwy filmu i inkrementacj臋 oraz wy艣wietlono wynik dzia艂ania przed i po zmianach warto艣ci p贸l. Wy艣wietlane warto艣ci wskazuj膮 na poprawne dzia艂anie funkcjonalno艣ci klasy
R.3
........
........

POBIERZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA


Arkusz jest przeznaczony dla zawod贸w:



INNE ROZWI膭ZANIA Z KWALIFIKACJI INF4