LOGOWANIE

KWALIFIKACJA INF4 - STYCZE艃 2024 - ROZWI膭ZANIE ZADANIA NR 1

KOD ARKUSZA: INF.04-01-24.01-SG


POBIERZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA

ZOBACZ ARKUSZ PRAKTYCZNY


Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:


SKR脫CONA TRE艢膯 ROZWI膭ZANIA:

Rezultat 1: Implementacja, kompilacja, uruchomienie programu
Uwaga: kryteria nale偶y odnie艣膰 do aplikacji konsolowej, je偶eli ta nie istnieje, kryteria 1.1 * 1.6 zastosowa膰 do aplikacji desktopowej. Kryteria dotycz膮 wy艂膮cznie samodzielnie napisanego kodu.
Wystarczy, 偶e sprawdzan膮 cech臋 zastosowano dla wi臋kszo艣ci przypadk贸w w kodzie
R.1.1 Kod 藕r贸d艂owy zapisano w spos贸b czytelny: instrukcje w osobnych liniach, stosowane spacje pomi臋dzy operatorami, konsekwentnie stosowana wybrana konwencja dla nawias贸w klamrowych instrukcji blokowej
R.1.2 Kod zapisano z wci臋ciami dla zag艂臋bie艅 blok贸w
R.1.3 U偶yto polskie lub angielskie nazewnictwo funkcji. Nazewnictwo jest znacz膮ce
R.1.4 U偶yto polskie lub angielskie nazewnictwo zmiennych. Nazewnictwo jest znacz膮ce. Wyj膮tkami od regu艂y s膮 zmienne bufor, tmp, iteratory p臋tli, oraz zmienne wynikaj膮ce z algorytmu: S, M, R. Kryterium nie jest spe艂nione tylko wtedy, gdy nazwy zmiennych nic nie znacz膮, np. x, tab, tablica, foo
R.1.5 Zastosowano typy pasuj膮ce do problemu oraz numer PESEL jest przechowywany w zmiennej tekstowej albo tablicy element贸w liczbowych lub znakowych. W przypadku por贸wnywania znaku z liczb膮 stosowano odpowiedni膮 konwersj臋 (np. znak - '0'). W
przypadku Python zastosowano jawn膮 konwersj臋 do odpowiednich typ贸w
R.1.6 Podj臋to pr贸b臋 skompilowania kodu lub uruchomienia w interpreterze, co udokumentowano zrzutem przedstawiaj膮cym uruchomiony program lub jego kompilacj臋
R.1.7 Program podejmuje komunikacj臋 z u偶ytkownikiem: monit o wprowadzenie danych jest znacz膮cy lub wy艣wietlenie danych opatrzono znacz膮cym komunikatem, wy艣wietlana jest p艂e膰 w postaci ca艂ego s艂owa "Kobieta" lub "M臋偶czyzna"
R.2
Rezultat 2: Aplikacja konsolowa
Uwaga: kryteria 2.1 - 2.7 nale偶y sprawdzi膰 w kodzie programu, sprawdzane elementy musz膮 by膰 zapisane zgodnie ze sk艂adni膮
Gdy aplikacja nie uruchamia si臋, a zdaj膮cy zapisa艂 zrzuty ekranu z uruchomienia aplikacji nale偶y sprawdzi膰 pow贸d braku kompilacji. Je艣li wyst臋puj膮 b艂臋dy w plikach 藕r贸d艂owych zdaj膮cego kryterium 2.8 nie jest spe艂nione. Je偶eli b艂臋dy wyst臋puj膮 w innych plikach oceni膰
na podstawie kodu i zrzutu ekranu
R.2.1 W programie zdefiniowano przynajmniej jedn膮 funkcj臋, kt贸ra pobiera jako argument zmienn膮 przechowuj膮c膮 PESEL (typ musi by膰 zgodny) oraz zastosowano instrukcj臋 return
dla ka偶dej 艣cie偶ki decyzyjnej
R.2.2 Funkcja sprawdzaj膮ca p艂e膰 jest typu znakowego, zwraca 'K' gdy 10. cyfra numeru PESEL jest parzysta (0, 2, 4, 6, 8), zwraca 'M', gdy jest nieparzysta (1, 3, 5, 7, 9) (warunki
komplementarne - mo偶na zastosowa膰 samo else)
R.2.3 Funkcja sprawdzaj膮ca sum臋 kontroln膮 jest typu logicznego, zwraca true gdy obliczona suma kontrolna jest r贸wna 11. cyfrze PESEL lub faise w przeciwnym wypadku
R.2.4 Wykonano pierwszy etap liczenia sumy kontrolnej: dla pierwszych 10 cyfr numeru PESEL zosta艂y obliczone ich iloczyny z wagami (1, 3, 7, 9, 1, 3, 7 ,9 ,1, 3)
R.2.5 Wykonano 2. etap liczenia sumy kontrolnej: sumowanie obliczonych 10 iloczyn贸w (nale偶y sprawdzi膰 jedynie sumowanie nawet je艣li wagi te by艂yby b艂臋dne)
R.2.6 Wykonano 3. i 4. etap liczenia sumy kontrolnej: obliczono wynik M = S % 10 oraz gdy M>0 to R=10-M; gdy M==0 to R=0 Mog膮 by膰 zastosowane inne nazwy zmiennych ni偶 M, S, R
R.2.7 W programie g艂贸wnym wywo艂ano co najmniej jedn膮 funkcj臋 dla numeru PESEL wczytanego z klawiatury
R.2.8 Program uruchamia w konsoli, co udokumentowano zrzutem ekranu
R.3
........
........

POBIERZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA


Arkusz jest przeznaczony dla zawod贸w:



INNE ROZWI膭ZANIA Z KWALIFIKACJI INF4