LOGOWANIE

KWALIFIKACJA INF4 - STYCZE艃 2022 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1

KOD ARKUSZA: INF.04-01-22.01-SG


POBIERZ ARKUSZ PRAKTYCZNY

ZOBACZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA


Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:


SKR脫CONA TRE艢膯 ARKUSZA:

Wykonaj aplikacj臋 konsolow膮 oraz mobiln膮 wed艂ug wskaza艅. Udokumentuj obie aplikacje zrzutami ekranu i komentarzami zgodnie z opisem w cz臋艣ci III instrukcji do zadania. W tym celu zaloguj si臋 na konto Egzamin bez has艂a.
Utw贸rz folder i nazwij go swoim numerem PESEL. W folderze utw贸rz trzy podfoldery: konsola, mobilna, dokumentacja. Po wykonaniu ka偶dej aplikacji, jej pe艂ny kod (ca艂y projekt) skopiuj do odpowiedniego folderu. Dokumentacj臋 obu aplikacji w postaci zrzut贸w ekranu i dokumentu umie艣膰 w podfolderze dokumentacja.
Cz臋艣膰 I. Aplikacja konsolowa
Napisz program sortuj膮cy tablic臋 metod膮 przez wybieranie wed艂ug zamieszczonej dokumentacji:
Sortowanie przez wybieranie - jedna z prostszych metod sortowania o z艂o偶ono艣ci O(n2). Polega na wyszukaniu elementu maj膮cego si臋 znale藕膰 na 偶膮danej pozycji i zamianie miejscami z tym, kt贸ry jest tam obecnie. Operacja jest wykonywana dla wszystkich indeks贸w sortowanej tablicy.
Algorytm przedstawia si臋 nast臋puj膮co:
1. wyszukaj minimaln膮 warto艣膰 z tablicy spo艣r贸d element贸w od i do ko艅ca tablicy
2. zamie艅 warto艣膰 minimaln膮, z elementem na pozycji i
Gdy zamiast warto艣ci minimalnej wybierana b臋dzie maksymalna, w贸wczas tablica b臋dzie posortowana od najwi臋kszego do najmniejszego elementu.
Za艂o偶enia do programu
- Program wykonywany w konsoli.
- Obiektowy j臋zyk programowania zgodny z zainstalowanym na stanowisku egzaminacyjnym: C++ lub C# lub Java lub Python.
- Sortowanie odbywa si臋 malej膮co, nie wykorzystuje gotowych funkcji do sortowania oraz do szukania maksimum.
- Sortowana jest tablica 10 liczb ca艂kowitych. Tablica jest polem klasy.
- Tablica jest wczytywana z klawiatury po uprzednim wypisaniu odpowiedniego komunikatu.
- Wszystkie elementy posortowanej tablicy s膮 wy艣wietlane na ekranie.
- Klasa zawiera co najmniej dwie metody: sortuj膮c膮 i szukaj膮c膮 warto艣膰 najwy偶sz膮. Widzialno艣膰 metody szukaj膮cej ogranicza si臋 jedynie do klasy.
- Metoda szukaj膮ca zwraca warto艣膰, w zale偶no艣ci od przyj臋tej taktyki mo偶e by膰 to warto艣膰 maksymalna lub index warto艣ci maksymalnej.
- Program powinien by膰 zapisany czytelnie, z zasadami czystego formatowania kodu, nale偶y stosowa膰 znacz膮ce nazwy zmiennych i funkcji.
- Dokumentacja do programu wykonana zgodnie z wytycznymi z cz臋艣ci III zadania egzaminacyjnego.
Kod aplikacji (ca艂y folder projektu) przygotuj do nagrania na p艂yt臋 (skopiuj do folderu z numerem PESEL, do podfolderu konsola).
Cz臋艣膰 II. Aplikacja mobilna
Wykonaj aplikacj臋 mobiln膮 za pomoc膮 艣rodowiska programistycznego dost臋pnego na stanowisku egzaminacyjnym oraz uruchom j膮 w dost臋pnym emulatorze systemu mobilnego.
........
........

POBIERZ ARKUSZ PRAKTYCZNY


Arkusz jest przeznaczony dla zawod贸w:



INNE ARKUSZE Z KWALIFIKACJI INF4