LOGOWANIE

KWALIFIKACJA INF4 - CZERWIEC 2023 - ZADANIE PRAKTYCZNE NR 1

KOD ARKUSZA: INF.04-01-23.06-SG


POBIERZ ARKUSZ PRAKTYCZNY

POBIERZ PLIKI DODATKOWE

ZOBACZ ROZWI膭ZANIE ZADANIA


Podziel si臋 arkuszem z innymi i udost臋pnij go na Facebooku:


SKR脫CONA TRE艢膯 ARKUSZA:

UWAGA: katalog z rezultatami pracy oraz p艂yt臋 nale偶y opisa膰 numerem zdaj膮cego, kt贸rym zosta艂 podpisany arkusz, czyli numerem PESEL lub w przypadku jego braku numerem paszportu. Dalej w zadaniu numer ten jest nazwany numerem zdaj膮cego.
Wykonaj aplikacj臋 konsolow膮 oraz desktopow膮 wed艂ug wskaza艅. Udokumentuj obie aplikacje zrzutami ekranu i komentarzami zgodnie z opisem w cz臋艣ci III instrukcji do zadania. Wykorzystaj konto Egzamin bez has艂a.
Utw贸rz folder i nazwij go numerem zdaj膮cego. W folderze utw贸rz podfoldery: konsola, desktop, dokumentacja. Po wykonaniu ka偶dej aplikacji, jej pe艂ny kod (ca艂y folder projektu) spakuj do archiwum. Nast臋pnie pozostaw w podfolderze jedynie pliki 藕r贸d艂owe, kt贸rych tre艣膰 by艂a modyfikowana, plik wykonywalny, je艣li jest to mo偶liwe oraz spakowane archiwum. Dokumentacj臋 obu aplikacji w postaci zrzut贸w ekranu i dokumentu umie艣膰 w folderze dokumentacja.
Cz臋艣膰 I. Aplikacja konsolowa
Korzystaj膮c z opisu algorytmu sita Eratostenesa, przekszta艂膰 pseudokod algorytmu do aplikacji konsolowej szukaj膮cej liczb pierwszych w przedziale 2..n, gdzie n = 100.
Ze zbioru liczb naturalnych z przedzia艂u [2, n], tj. {2,3,4,... ,n} wybieramy najmniejsz膮, czyli 2, i wykre艣lamy wszystkie jej wielokrotno艣ci wi臋ksze od niej samej, to jest 4, 6, 8, ... . Z pozosta艂ych liczb wybieramy najmniejsz膮 niewykre艣lon膮 liczb臋 (3) i wykre艣lamy wszystkie jej wielokrotno艣ci wi臋ksze od niej samej: 6, 9, 12, ... . Wed艂ug tej samej procedury post臋pujemy dla liczby 5. Nast臋pnie dla 7 a偶 do sprawdzenia wszystkich niewykre艣lonych wcze艣niej liczb. Wykre艣lanie powtarzamy do momentu, gdy liczba i, kt贸rej wielokrotno艣膰 wykre艣lamy, b臋dzie wi臋ksza ni偶 yfn.
Pseudokod
Niech A b臋dzie tablic膮 warto艣ci typu logicznego indeksowan膮 liczbami ca艂kowitymi od 2 do n (indeksy 0 i 1 nie s膮 brane pod uwag臋 w czasie dzia艂ania algorytmu), pocz膮tkowo wype艂niona warto艣ciami true
for i := 2, 3, 4, nie wi臋cej ni偶 ^fn:
if A[i] = true:
for j := 2*i, 3*i, 4*i, nie wi臋cej ni偶 n:
A[j] := false
Wyj艣cie: warto艣ci i takie, 偶e A[i] zawiera warto艣膰 true. 殴r贸d艂o: https://pl. wikipedia.org/wiki/Sito Eratostenesa; dost臋p: 04.08.2020
Za艂o偶enia programu
- Program wykonywany w konsoli.
- J臋zyk programowania zgodny z zainstalowanym na stanowisku egzaminacyjnym, jeden z: C++, C#, Java, Python.
- Program szuka liczb w przedziale 2..100 (n = 100)
- Wype艂nianie tablicy odbywa si臋 w osobnej funkcji przyjmuj膮cej tablic臋 jako argument i nie zwracaj膮cej 偶adnej warto艣ci.
- Liczby pierwsze s膮 wy艣wietlane na ekranie, rozdzielone dowolnym separatorem oraz poprzedzone znacz膮cym komunikatem.
- Program powinien by膰 zapisany czytelnie, z zachowaniem zasad czystego formatowania kodu, nale偶y stosowa膰 znacz膮ce nazwy zmiennych i funkcji.
- Dokumentacja do programu wykonana zgodnie z wytycznymi z cz臋艣ci III zadania egzaminacyjnego.
........
........

POBIERZ ARKUSZ PRAKTYCZNY

POBIERZ PLIKI DODATKOWE


Arkusz jest przeznaczony dla zawod贸w:



INNE ARKUSZE Z KWALIFIKACJI INF4